Praktische informatie

LET OP! Het dragen van een helm is verplicht tijdens het jeugdschaatsen. Dit is verplicht gesteld door de BGA (Baanvereniging Groot Amsterdam, de koepelorganisatie van alle schaatsverenigingen op de Jaap Edenbaan).

Het Jeugdschaatsseizoen 2023/2024 begint (onder voorbehoud ivm renovatie 400m baan) op vrijdagmiddag 20 en zaterdagochtend 21 oktober en loopt tot half maart.
De kinderen lessen op vrijdagmiddag of op zaterdagochtend op de 400m baan van de Jaap Edenbaan in Amsterdam Oost.

Jeugdschaats-tijden

Vrijdag 16:55u-17:55u
Zaterdag 09:20u-10:20u

Kosten

Een abonnement voor het jeugdschaatsen kost € 114,50 voor het seizoen 2023/2024. Bij instromen na kerst 2022 €66,50.

Kinderen krijgen tijdens de lesuren op vertoon van hun jeugdschaats-pas toegang tot de Jaap Edenbaan. Begeleiders kunnen gratis mee naar binnen, maar mogen tijdens de jeugdschaatsuren niet het ijs op.

Verder dient het kind lid te zijn van de Diemer IJsclub d.m.v. een jeugd- of gezinslidmaatschap.
Een jeugdlidmaatschap kost € 5,-.
Als er meer gezinsleden schaatsen, kunt u ook kiezen voor een gezinslidmaatschap. Dit kost € 12,50 euro per gezin.
Verder geeft het lidmaatschap, in geval van voldoende vorst, gratis toegang tot de natuurijsbaan van de Diemer IJsclub op de sniep.

Aanmelden

U kunt Uw kind aanmelden voor het jeugdschaatsen via ledenadministratie@diemerijsclub.nl met vermelding van naam, geboortedatum, adres, telnr, emailadres, en voorkeur voor welke dag.

Evenementen

Gedurende het schaatsseizoen op de Jaap Edenbaan een aantal evenementen georganiseerd, zoals de Sinterklaasviering, de mini-Elfstedentocht, schaatsen-lopen-schaatsen, het diplomaschaatsen en een seizoenafsluiting met diplomauitreiking.

Natuurijsbaan

Als het hard genoeg vriest verplaatsen we het jeugdschaatsen van de Jaap Edenbaan naar onze eigen natuurijsbaan bij Sportpark Diemen. Het jeugdschaatsabonnement geeft ook recht op gratis toegang tijdens de publieksuren van de natuurijsbaan van de Diemer IJsclub.