De Natuurijsbaan

Sinds 1992 hebben we onze natuurijsbaan op sportpark "De Diemen" bij de Sniep.
Omdat hier zo'n 20 à 50 cm water staat kunnen we snel en betrouwbaar natuurijs hebben als het vriest.
Toegang is voor leden van de Diemer IJsclub gratis. Niet leden betalen €3,- voor volwassenen en €2,- voor kinderen.

Zodra er geschaatst kan worden op deze baan wordt hier actuele praktische informatie geplaatst.

9 februari 2021

Natuurijsbaan op de Sniep gaat niet open.

Het bestuur van de Diemer IJsclub heeft met pijn in het hart besloten om de natuurijsbaan op De Sniep deze winter niet open te doen.

Door de regelgeving van de overheid is het voor de Diemer IJsclub helaas niet mogelijk om de natuurijsbaan open te stellen. Het bestuur vindt het in deze coronapandemie niet verantwoord.

De avondklok is verlengd tot en met 2 maart, winkels en de horeca moeten tot die tijd de deuren gesloten houden en het wordt aanbevolen met niet te veel mensen bij elkaar te zijn en 1,5 meter afstand te houden.

Het bestuur van de Diemer IJsclub is van mening dat wij dit op onze natuurijsbaan niet kunnen waarborgen. De natuurijsbaan ligt op een plek waar veel verkeer langskomt en als er dan gezien wordt dat er op de ijsbaan geschaatst wordt heeft dat een aanzuigende werking, mede omdat in onze omgeving ook andere natuurijsbanen gesloten blijven. Organisatorisch is het heel lastig om de 1,5 meter te handhaven, bijvoorbeeld al tijdens het aandoen en uitdoen van de schaatsen.

De Diemer IJsclub moet het hebben van vrijwilligers en die willen wij het niet aandoen om voor politieagent te moeten spelen en als het mogelijk te druk wordt mensen weg te moeten sturen. Helaas, maar het is niet anders. Laten we hopen dat het we tijdens een volgende winter in een coronavrije wereld leven en dat we onze mooie natuurijsbaan dan weer open kunnen stellen voor het publiek.